Værdien af en kunde

Du skal bestemme, hvad værdien af en kunde til din virksomhed. Svar på følgende spørgsmål:
Hvor meget vil den gennemsnitlige kunde tilbringe med du pr. år?
A = ___
Hvis du leverer service af høj kvalitet og produkter, hvor mange år kan du forvente at holde en kunde?
B = ___
Hvad er din bruttofortjeneste, som en procentdel af indtægterne?
C = ___
En kunde værdi (V) er:
V = A X B X C
Vi lærte med vores netværk konsulentfirma, at den gennemsnitlige levetid for en kunde var omkring 2 ½ år og den gennemsnitlige årlige udgifter var omkring $10.000. Med en bruttoavance på 35% var hver klient værd $8750 til virksomheden.
$10.000 x 2,5 *.35 = $8750
Hvis du ikke har brugt denne enkle formel før, kan det helt ændre, hvordan du se kunde erhvervelse, bevarelse og kunde service. Normalt vil du bruge omkring 10% af nuværende eller forventede indtægter på kundeerhvervelse. Denne formel kan du præcist projekt hvad en kunde er værd at du over deres kunde livscyklus.
Et værdifuldt koncept til at lære og udnytte er at gå meget langt for at holde en god kunde. De enkleste og mindst intensive markedsføring indsats er dem, du gør for eksisterende kunder. Ophold i kontakt, uddanne dem på de fremragende service, du har givet dem og den value proposition, som du tilbyder.
Luk nøgletal
Den næste vigtige parameter er at beregne din tæt forhold. Det betyder for hvert kundeemne, du taler med, hvor mange bliver kunder? Vi havde et tæt forhold på ca. 25%. Med ovenstående eksempel, havde antager en marketing budget på 10% af brutto-indtægter pr. kunde, vi $1500 til at arbejde med. Med en 25% lukke nøgletal, der mente, vi kunne tilbringe i gennemsnit $375 for hvert kundeemne, vi talte med ($1500 *. 25 = $375).
Dette er et meget nyttigt værktøj til at træffe beslutninger omkring hvor meget tid at bruge på forslag, kontakt, frokoster og andre guldminedriften aktiviteter.