PR fiasko defineret

PR fiasko defineret

Du er velkommen til at offentliggøre denne artikel og ressource box i din ezine, nyhedsbrev, offline offentliggørelse eller hjemmeside. En kopi vil blive værdsat på bobkelly@TNI.net. Netto Ordoptælling er 745 herunder retningslinjer og ressource boks. Robert A. Kelly © 2003.

PR fiasko defineret

Jeg definerer pr fejl på denne måde:

centrale publikum opfattelser overvåget ikke

en realistisk, korrigerende mål er ikke indstillet

vælges et forkert, eller nogen egentlig strategi

en overbevisende og overbevisende budskab er ikke parat

kommunikation taktik er valgt for det meste af fornemmelse

og ingen følge op opfattelse overvågning er gjort for at bestemme fremskridt.

Manglende forsikret! Lignende, i virkeligheden, at artillery commander, der fortæller hans artillerister at påpege deres kanoner i alle retninger og fyre dem, når de har lyst til det!

Ingen plan, ingen resultater!

Hvorfor ikke tage denne måde med disse eksterne målgrupper, hvis opførsel virkelig har indflydelse på organisationen?

Hvem er de? Liste dem i rækkefølge efter deres indvirkning på din operation. Og lad os koncentrere os her på #1.

Hvad ved du egentlig om, hvordan de opfatter din drift? Dette er afgørende, naturligvis, fordi opfattelser næsten altid fører til forudsigelige adfærd. Det er derfor det er så vigtigt, at du får dette trin højre.

Faktum er, du skal interagere med medlemmer af denne målgruppe og udspørge dem omhyggeligt. Hvad synes de om dig og din organisation? Registrerer du negative understrømme? Er du overrasket over visse unøjagtigheder og misforståelser? Har et rygte sneget sig ind til deres bevidsthed at gøre det beskidte arbejde?

Svarene forberede dig til oprettelse af korrigerende pr mål. For eksempel, rette op på dette forkerte indtryk. Eller lave denne misforståelse. Eller rette det uheldige unøjagtighed. Rygter, selvfølgelig, har brug for øjeblikkelig opmærksomhed til at neutralisere dem i hovedet på target publikum medlemmer.

Med dit mål alle indstillet, hvad er din strategi for at opnå det? Denne ene er en tidsbesparende, fordi der er kun tre strategier designet til at håndtere denne situation: oprette udtalelse (opfattelser) hvor ingen kan findes; eller ændre eksisterende udtalelse; eller styrke den. Dit mål vil lede dig frem til det rigtige valg.

Nu her er den virkelige udfordring – forbereder beskeden du vil sende til medlemmer af din målgruppe.

For at være overbevisende, skal det være troværdig, klart præsenteret og overbevisende. Ideelt set bør det omhandle det vigtigste problem, du ønsker at korrigere for ikke for at opdele læserens opmærksomhed. For eksempel, en unøjagtighed, misforståelse eller skadelige rygte. Dit budskab skal selvfølgelig bruge støtte fakta og tal, der er blevet omhyggeligt kontrolleret for nøjagtighed.

Recapping, du har nu overvåges og evalueres udtalelse blandt din målgruppe til at bestemme omfanget af eventuelle problemer, du har angivet din korrigerende pr mål og strategi, og du har forberedt en slagkraftige og korrigerende besked.

Hvordan vil du effektivt levere meddelelsen til medlemmerne af denne vigtige udenfor mÃ¥lgruppe? Svaret ligger i kommunikation taktik, som nogle refererer til som “lastdyr”, fordi de vil bære dit budskab til de rigtige øjne og ører.

Der er snesevis af taktik afventer din fornøjelse. For eksempel, kan du bruge nyhedsbreve, særlige arrangementer, pressemeddelelser eller åbne huse. Du kan også overveje at ansigt-til-ansigt-møder, radio og aviser interviews, taler eller e-mails. Den vigtigste overvejelse er, at en kommunikation taktik målrettes specifikt mod medlemmer af din #1 ekstern målgruppe.

Hellere før end senere, vil du undre sig, hvis din pr indsats gør nogen fremskridt mod dit mål.

Og det vil kræve at du sætte på din mening overvågning hat og gå tale med medlemmer af din målgruppe endnu en gang.

Som dem de samme spørgsmål du brugt i din tidligere informationsindsamling øvelse. Kun denne gang, Vær på vagt for svar, der angiver opfattelser ændrer sig i din retning. Selvfølgelig, betyder dette, at, inden længe, adfærd bør ændre så godt.

Og der er test for pr succes: opfattelser ændret og adfærd ændres som krævet i din plan.

Når alt er sagt og gjort, hvad du vil have er en vigtig udenfor publikum mere præcist kendskab til organisationen og dermed mere tilbøjelige til at opføre sig på måder, at hjælpe dig med at nå dine mål.

udgangen