Er du mærke værdig?

Branding er et varmt emne, selv om det er vildt misforstået. For at gøre tingene selv er mere forvirrende, branding ofte vendt i den samme kurv som markedsføring, hvilket gør dens anvendelse til en iværksætter eller sole-praktiserende endnu mere uklart.

Mens ud tale om branding, er det spørgsmål, jeg hører mest “Hvordan kan jeg vide, hvis min virksomhed eller tjeneste er brand materiale?” Med virksomheder åbner venstre og højre, og mere lukker hvert år, glæder det mig, der er smart virksomhedsejere åben for problemstilling.

Hvis du har fundet dig selv bede om det samme, bare rolig er du ikke alene. Måske kan det kaste lidt lys.

Ved en nylig frokost, den samme spørgsmål kom op igen på en anden måde. Jeg blev siddende ved siden af en advokat, hvis eneste praksis fokuserer på ældremishandling tilfælde, han spurgte mig i hurtig rækkefølge (en måde, der viste mig, han ville være stor i retten):

“Ikke er branding for virksomheder, der gør en masse ting?”

“Branding gælder ikke kun, hvis du ønsker at sælge en masse ting?”

“Ikke er branding meningsløst for min form for forretning?”

Smilende, jeg skød tilbage, “Ja, ja, og… ingen”.

Ja, branding er oftest forbundet med virksomheder, der gør en masse ting. Ja, branding er en fordel, hvis du ønsker at sælge en masse ting. Nej, branding er ikke meningsløs, fordi hver enkelt virksomhed gør noget (eller tilbyder en service) og ønsker at sælge den. Branding handler om at gøre dit produkt eller din service kendt til så mange potentielle kunder som muligt, konsekvent, med den mest effektive udnyttelse af din tid og penge. Branding handler om at gentage forretning. Branding handler om ubesværet henvisninger. Ville det ikke være en fordel for enhver virksomhed, især jeres?

Til at hjælpe dig få mere brand-worthy klarhed, så spørg dig selv følgende spørgsmål:

Er jeg virkelig brænder for hvad jeg gør med min business, service eller et produkt? Og jeg mener virkelig! Hvis ikke, er der noget mere du kan gøre i det at slå din passion tænde? Det tager en utrolig mængde af energi og vedholdenhed at gøre en forretning tager fat i kundens sind. Med er flere og flere virksomheder konkurrerer om headspace, det bydende nødvendigt, at du sætte dig selv fra hinanden. Hvis du ikke madlavning med det brændstof, som passion giver dig, glip du af et meget afgørende element, der kunne betyde forskellen mellem trives og lukning.

Skal jeg have en stor vision af min virksomhed, service eller et produkt? Drømmer du om at nå frem til masser af kunder på forskellige måder med dit produkt eller service? Ser du en måde til at levere dit produkt eller din service til et stigende antal mennesker med mindre og mindre indsats? Gjorde jer oprette en tankegang eller særlige tilgang i dit område, der kan leveres i en lang række medier, dvs – taler, bøger, lyd-cd’er, høring, osv. Du forestiller dig, bevæger sig ud over en time for time måde at give din service? Alle disse støtte en stor vision. , Ikke kun vi begynder fra den indefra og ud, når nærmer dit brand, vi oprette ud fra hvor du vil være i fem år som om det er nu. Lille vision gør netop, holder du små. Valget er altid dit.

Er mit produkt eller service en reel fordel at masser af kunder? Det er vigtigt at du besvarer denne ene, så ærligt og åbent som muligt. Jeg var meget passioneret og havde en enorm vision for en karriere som en mime! (Ja, du læste som korrekt… en mime.) Dog vil ingen mængde af passion og vision gøre folk køber det på en stor skala. Takket være Marceau Marceau, var MIME-kortet blevet spillet. Du kan finde, at ved at være sandfærdig med dine svar vil føre til branding endnu bedre produkter og tjenester.

Er jeg villig til at omgive mig med et team eller viden til at opnå forretningsmæssig succes at udvikle min virksomhed som en brand leverer? Den positive side af at være iværksætter er, at du kan bære mange kasketter i din virksomhed. Den negative side er, at du føler, at du skal! Sandheden er, du ikke! Du er en ekspert på dit område og du skal ære at ekspertise ved at støtte det med en række andre færdighed sæt for at gøre din uudsletteligt præg; logodesign, tekstforfatning, hjemmeside design, din marketing plan oprettelse og udførelse og andre. Det vigtigste er, at du indser… du er i kommando… fordi det er dit skib! Og at være en chef tager at vide, hvor du vil hen, indsamling kort at gøre rejsen, og besætning til at gøre det ske.

Hvis dit svar på disse spørgsmål er ja, så du har makings at udvikle din virksomhed som et brand. Du skal blot viden og praksis at gøre dette. Hvis du er usikker på nogle af spørgsmålene, finde ud af hvorfor. Selv hvis du aldrig udvikle din virksomhed som et brand, gøre solid ja’er til disse enkle spørgsmål kun din virksomhed mere vellykket og mere underholdende. Efter alt, er ikke, at vi alle ønsker?

Kim A. Castle, Co-founder BrandU™, medforfatter af hvorfor mærke: Big Business succes uanset din størrelse og BrandU™ Bibelen, kun trinvis projektmappen for at udvikle din virksomhed som et brand.

www.whybrandu.com

© 2004 Castle Montone, Limited genoptrykt med tilladelse.


Udgivet

i

af

Tags:

Kommentarer

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *